Sangju City (상주시/ Sangju-si)

[Resim: ga4z.jpg]




Hangul: 상주시
Hanja: 尙州市
Yüzölçümü:1,254.82 km2 (484.44 sq mi)
Nüfus: (2007) 120,000 
Websitesi: http://www.sangju.go.kr/eng/index.jsp
Belediye Başkanı:Baek-Young SEONG
Amblem
[Resim: Sangju_logo.png]
Güney Kore'de Bulunduğu Yer
[Resim: 250px-North_Gyeongsang-Sangju.svg.png]

Sangju, Korenin Tarihinde çok önemli bir rol oynadı. Silla fethinden sonra Goryeong Gaya (Hamchang-eup'da) ve (Sabeol kentine ait) Sabeol-guk gibi küçük devletleri boyunduruk edilerek bu bölge ortaya çıkmıştır. 

Sangju şehri Kuzey Gyeongsang Eyaletinde bulunur. Kırsal bir şehirdir. Sangju’nun diğer bir ismi “Sam Baek” dir. Bu da 3 beyaz şey anlamına gelmektedir. Bu şehirde genellikle 3 tane ürün yetişir. Birincisi pirinç, ikincisi ipekböceği kozası, beyaz hurma adı verilen bitkidir.

Nakdong Nehri, Sobaek Dağları ve Namsan Dağları bulunur. Sangju’nun en yüksek yeri denizden 1058 metre yükseklikte olan Songnisan tepesidir. 
Bu şehrin Kore tarihinde de büyük bir önemi vardır. Silla ve Gaya imparatorluklarına ev sahipliği yapmıştır.

1895 yılında Sangju-gun olarak ilçe unvanını aldı.
1924’de açılan Sangju National University ile Sangju gelişmeye başladı.
1986 yılında ise şehir oldu.

Yönetici 
Sangju belediye başkanı [Hannara, Partisinden] Lee Jeong-Baekdir.

Ekonomi 
Sangju'nun ekonomisi geleneksel tarım ile sağlanmaktadır.Tarımcılık burda önemli bir sektördür, kentin %40 tarımcılık yapmaktadır.Sangju'nun, Güney Korenin neredeyse tüm ilçelerinde (şehrinde) büyük sayıda tarım haneleri vardır. 

Eğitim
Güney Kore'nin diğer kalanı gibi, Sangju'da da üç katmanlı bir eğitim sistemi vardır: ilköğretim, orta okul, ve lise. Şehirdeki tüm devlet okulları Kuzey Gyeongsang İl Eğitim Bürosuna rapor edilen Sungju Eğitim Bürosu tarafından denetlenmektedir. Okul öncesi( toplam 40 tane) de Eğitim Bürosu tarafından yönetilir ve ilköğretim okullarına bağlıdır ; ayrıca beş kayıtlı özel okulda şehirde faaliyet göstermektedir.Buna ek olarak, Sanghee Okulu, okul öncesi ve liseli zihinsel engellilere de hizmet vermektedir bu okul Namseong-dong, şehir merkezinde bulunmaktadır.



[Resim: xyb8.png]

[Resim: 3i4i.jpg]

NOT: Wikipedia isimli internet ansiklopedi sitesinden alıntılar bulunmaktadır.

0 yorum:

Yorum Gönder